september 01, 2014

MÅNDAG


Boveteplättar med hemmagjord hasselnötskräm och skivad banan. Jag borde kanske döpa om den här bloggen till 365 dagar av pannkakor. Det där är vad som var kvar av gårdagens surdeg. Jag tillsatte bara lite vaniljpulver och sedan stekte jag plättar av smeten precis som den var. Inga ägg, ingen mjölk. Bara surdeg. Med hasselnötskrämen blir det som att äta bröd med chokladspread. 

Busenkel hasselnötskräm:

1 msk hasselnötssmör (mandelsmör funkar också)
1 msk kokosolja
1 1/2 tsk agave
1 1/2 tsk kakao

Rör ihop och bred på plättarna. Lägg en bananskiva på varje plätt. Ät.

3 kommentarer:

em sa...

Åh jösses, hade råkat avfölja dig på bloglovin' och därmed missat tusen inlägg! tur att jag hittade hit igen!

A Swedish Gal sa...

Ja! Hurra! :)

Emilie J sa...

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en hemsida som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och du kommer förhoppningsvis att hamna högt upp på matbloggstoppen.

Om du har några frågor, maila mig gärna på info@hittarecept.se.

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se